allt för ungarna

Svininfluensan är ett faktum. Häromdagen dog en 3 årig pojke i stockholm av influensan. Han led visseligen av en muskelsjukdom, men när pojken varken velat äta eller dricka på flera dagar tog föräldrarna honom till sjukhuset. Han blev hemskickad och läkarn sa att dom skulle fortsätta försöka få i honom mat. Men när dom fortfarande inte fått i pojken näring och han dessutom fick svårt att andas åkte dom åter igen upp till sjukhuset. Han fick då sitta och vänta i väntrummet i 25 minuter. När lakarna tog emot honom kunde dom inte rädda honom. 


Jag har blundat för influensan hela hösten. Jag har vägrat vaccin men nu har jag börjat tänka om. Andreas ligger i riskgruppen eftersom han har astma, Molly är för liten för att få vaccin, så om vi blir sjuka lär ju hon med bli det. Och vem vet hur det kan sluta? Jag vågar inte ens tänka på det. Jag har nu bestämt mig för att jag och Andreas (han har inte mycket att bestämma om när det gäller detta, haha!) ska ta vaccinet, och det blir nog i nästa vecka. När man tar vaccinet kan man dock få 'en släng' av det, men jag har kollat upp detta och det är inget som kan smitta vidare. Så om jag skulle bli dålig efter sprutan kan det inte smitta vidare till Molly. Även Mysan har tänkt om vad det gäller vaccinet, så för Max och Dantes skull kommer både My och Andres vaccinera sig. Man gör ju allt för att skydda sina barn.  



Vad händer idag? Ja, det var min sovmorgon idag vilket var väldigt uppskattat. Molly ligger just nu och nanar. Jag funderar på om jag ska äta lite frukost/lunch. Har fortfarande inte fått i mig någonting eftersom vi inte har något bröd hemma. En frukost utan gott bröd kan lika väl kvitta tycker jag. Vet dock att det är väldigt osunt att strunta i att äta något, men jag har haft huvudet fullt med annat hela morgonen, så mat har varit det sista jag tänkt på. Det står dock en burk i kylen med oxfilégryta och ris som lockar rätt härligt nu när jag tänker efter!
Andreas är på körskolan och pluggar. Han tog fel på dagarna då han trodde att han skulle ha körlektion idag, men det visade sig att det är imorgon. Vilken dag han skriver och kör upp kommer jag inte att berätta för er, det får istället bli en liten överraskning när allt är klart (om han nuklarar det vill säga)

När Andreas är hemma och Molly har vaknat får vi nog ta oss en sväng till ica. Vi har ganska tomt i kylen så det är väl behövligt. Molly behöver blöjor också, så då måste vi ju helt enkelt släpa oss ut i ovädret.

hörs senare!


Allt för kidsen!



(PS. till er som undrade vart jag köpt åkpåsen så finns den på My Baby i torslanda, men jag är säker på att ni kan hittaden på andra affärer som tex. Babyhörnan, Storken eller Happyland men även på internetsajter. Den kostade 995:- .DS)

 


♥ Jessica Säger:

Det är ju fler nu som dör av vaccinet än influensan.. har du ingen kronisk sjukdom så oroa dig inte. Min sambo fick svinis o han lever än idag, känner även andra som har har influensan. Den är inte farlig, media överdriver bara som vanligt!

2009-11-03 @ 16:57:25
♥ Anonym Säger:

Men alla som har dött har ju haft en sjukdom. Tycker verkligen att man ska ta vaccinet, för sin säkerhet och även för andra. vilket vaccin du än tar så blir man ju oftast lite sjuk nån dag efter. Ingen har dött av vaccinet om de inte är sjuka.

2009-11-04 @ 14:18:17




Kom ihåg mig?








RSS 2.0