back on track

Oh, vet ni vad? På fredag jobbar Andreas sin första dag. En klump har släppts från våra kropper och det känns så skönt att kunna andas igen. Det känns så skönt att handla och slippa ha ångest för att jag vet inte om vi egentligen har råd. Men, nu har äntligen vårt liv funnit sin rätta bana igen, och vi slipper trassel med a-kassa samt bostadsbidrag. Så skönt! Och vet ni vad, första lönen kommer ju väldigt lägligt till jul då det ska inhandlas klappar och julmat. Vi ska ju ifs 'bara' köpa julklappar till barnen, men det blir allt en del ändå. Sen blir det en och en annan julblomma till dom närmsta. Jul är den perfekta timingen att visa sin uppskattning för dem som alltid ställer upp. Och vi har ju faktiskt våra föräldrar att tacka, för utan dem hade Andreas antagligen fortfarande stått utan körkort och jobb.

I måndags körde jag mitt första pass på säkert en månads tid. Det var så j-kla roligt, och trots att jag har en sån fruktansvärd träningsvärk i vaderna ska jag köra på ikväll också. Jessicas koregrafi och lady gaga dånande från högtalarna är den bästa kombinationen när man vill få ett roligt pass! Jag har verkligen saknat att gå på step-passen. Men eftersom det blivit en del tid för mig i repan det senaste, så har det liksom gått före. Och när jag varit ledig har jag helst stannat hemma för att mysa med mina älskade. Fast jag ska inte ljuga, jag har såklart haft annat för mig än att bara mysa. Typ, städa, tvätta och torka smulor, damm och göra rent toaletten.

Nästa vecka ska vi på möte med länsförsäkringar. Vi har bestämt oss för att byta bank eftersom vi tycker att servicen på swedbank är helt värdelös (det enda positiva är väl att man kan ta ut 100kr över beloppet när det krisar sig, haha.) Vi ska även samla vårt swedbanklån och sofflånet på samma ställe. Då blir räntan så mycket bättre och det känns skönt att ha allt samlat på samma ställe. Länsförsäkringar har ju som ni säkert förstår även försäkringar, så från och med nu kommer vi ha hemförsäkring, barnförsäkring och liknande samlat på banken. Bättre kan det inte bli! Något som gör det hela ännu bättre är att vi kommer bli guldkunder eftersom vi har allt samlat på LF. Det innebär att man alltid har förtur i telefonköer och man har förmåner vad det gäller att boka möten med banken. Man betalar inga avgifter för bankkort eller internetdosa och man får (om jag inte minns fel) 10% på försäkringar. Det är viktigt att ha ordning på sin ekonomi, speciellt nu när man har en igen, haha!


Vi även tillägga att Molly ä n t l i g e n börjat krypa. Den jäklans gåstolen (som hon älskar att springa omkring i, står numera plasserad i förrådet) har dragit ut på 'börja krypa' tiden rätt regält. Men nu är hon igång och vi får inte stopp på henne. Det pillas på dvdn, drar i kökslådor och välter ner prydnader. Just nu ålar hon sig mest fram, men om någon vecka har hon nog förstått att hon kommer fortast fram om hon kryper på alla fyra.
Hon har blivit så stor och duktig, vår lilla tjej. Hon äter all mat som vi äter, hon försöker få fram riktigt ord, tex. titta, hon har en stor personlighet och är en egen liten människa. När kidsen är riktigt små kan det vara svårt att relatera till dem. Det är svårt att förklara hur jag menar, men för er som har egna barn eller som har mycke barn omkring er förstår nog hur jag menar..


Måste även tillägga hur duktig jag känner mig, som rengjorde var enda kvardratmeter i badrummet igår. Väggar och golv, bakom tvättmaskinen, duschavlopp och handfatsrören. Ja, ni förstår ju. Det tog i stort sett hela förmiddagen och jag är stolt med mig själv. Idag har vi även varit och handlat massa god mat och ikväll ska räkningarna betalas (med andan i halsgropen för sista gången).

Jag önskar er en fortsatt trevlig kväll, det ska iaf jag ha!
KRAM






Kom ihåg mig?








RSS 2.0