första advent

Ni vet ju hur länge jag har väntat. Jag blir som ett barn igen, varje jul. Nu har jag ju dock inte varit vuxen speciellt länge, men känslan i juletider kommer nog alltid sitta i. Igår påbörjade jag pyntandet litegranna och bytte ut allt det turkosa mot härliga röda ljus, lycktor, stora julkulor, dukar och självklart adventsljusstaken. Jag fick även tid till att hänga upp dom nya köksgardinerna men har dock inte hunnit lägga upp dom ännu då dom är lite väl långa.
Imorse under frukosten tände jag första ljuset och diktade för Molly "När första ljuset tänds, står julens dörr på glänt och alla barnen glädjas fira få advent".

Andreas har även påbörjat en julskiva till mig som förväntas vara klar ikväll, om vi har några brännskivor hemma vill säga. Jag funderar även på att lägga in min egna lilla julinspelning som gjordes hos Frida Olsson för 3år sedan, om jag inte minns fel. Det blir dock alltid lite pinsamt varje gång någon frågar vem det är som sjunger. Jag skäms alltid för att spela upp den även om jag tycker att den blev helt okej. I nuläget vet jag dock inte vart jag har den. Vi fick en hel skiva med alla sångelevers julinspelningar, det är ett roligt minne att ha när man blir gammal. Och kul att spela upp för Molly när hon blir större.

Första advent i all sin ära. Själv sitter jag inte hemma med familjen och myser med glögg och pepparkakor. Nej, söndagar är det jobbet som kallar, så det är bara att pallra sig iväg. Drygt en timme innan jobbet körde Andreas hem mig till syster. Det stog flyttkartonger med JULSAKER skrivit på i hela vardagsrummet. Man kan ju säga att My har samlat på sig betydligt mycket mer julsaker under åren än vad vad jag har hunnit med. Men hon har ju haft några år till godo också, det får man inte glömma!

Nej vänner. Jag har lite att stå i nu. Ska föröska lägga upp lite nya bilder nu i veckan, men jag lovar inget. Det känns väldigt skönt att jag inte har sån press på mig vad det gäller bloggen längre. Har tusen andra saker att vårda, så ni får tyvärr bli lite åsidosatta ett tag.

Varma julkramar till er från mig.






Kom ihåg mig?








RSS 2.0