suck

Jag så innerligt trött på att dagarna ser likadana ut! Vad ska man göra för att få lite variation? Nu har jag iförsig jobbat på hemtex i helgen, men det är ju vardagarna man vill få ändring på.. Jag och barnen går upp vid sju, tittar på bolibompa, äter frukost, texas somnar igen, jag grejar lite, vi går ut i några timmar, kommer hem och städat och lagar middag, Andreas kommer hem från jobbet och sen tittar vi på tv och går och lägger oss. 

Varje dag är det samma sak. Ibland går vi till öppna förskolan, hälsar på någon eller så kommer någon hit. Det enda jag väntar på är fredag. Fredag fredag fredag!

Jag är så jäkla taggad för att börja jobba igen! Nu har jag gått hemma i snart tre år. Visst, Texas är bara 6 månader men jag hoppas verkligen att han får dagis till hösten så jag kan börja jobba. Vad jag ska jobba med är väl en annan femma, men det ordnar sig! Jobbar jag ca fem dagar i m å n a d e n så får jag ut lika mycket som när jag tar ut 7 dagar i veckan på försäkringskassan. Helt sjukt! Så visst är det även pengar det handlar om. Jag är trött på att Andreas måste jobba röven av sig varje månad för att vi ska kunna unna oss det vi vill ha och det vill göra och äta.

Jag tror att jag skulle passa bra som säljare. Alltså ingen jävla telefonförsäljare, det skulle jag aldrig palla. Mitt humör hade varit som en berg och dalbana om jag skulle behöva sälja saker till otrevliga "kunder" som egentligen inte ens är intresserad av skiten! Jag vill jobba i butik. Typ klädaffär, men helst något med heminredning eftersom det är det bästa jag vet! Det är sällan jag säger att jag är bra på saker, men jag tror att min personlighet hade passat bra i en butik. Social, hjälpsam och glad!

Så om någon vet en butik som behöver anställa personal i höst så är jag intresserad ;)






Kom ihåg mig?








RSS 2.0